"Zjistila jsem, že se lidé topí pouze v iluzi," napsala Essena O’Neill na svůj profil. "Nový" účet blogerky proto nese název "Život na sociálních sítích není skutečný". 

Některé snímky nahrála na Instagram znova a to s komentářem, který popisuje třeba, jak dlouho snímek fotila nebo kolik za něj dostala "od zadavatelů" zaplaceno peněz. Jen za obléknutí šatů, které vystavila na svůj profil na Instagramu prý dostávala 10 000 Kč, díky svým fotkám si tak přišla na tisíce dolarů měsíčně. Dnes se jí prý ze světa sociálních sítí dělá zle. "Devadesát devět procent věcí, které jsou označeny na Instagramu, jsou product placement," doplňuje blogerka. 

 

 

Sílu youtuberů a influencerů si uvědomují i čeští marketéři. Neváhají youtuberům posílat tisíce korun za to, že na svých profilech na Facebooku, Youtube a Instagramu prezentují značky a akce. Prodejce elektroniky a počítačů CZC.cz v říjnu spustil kampaň na podporu prodeje notebooku. Počítače ve svých videích na svých fotkách chválí hned osm youtuberů, mezi kterými je například Pedro, Jirka Král nebo Ati