Čistá ztráta amerického výrobce elektromobilů Tesla Motors se ve třetím čtvrtletí více než ztrojnásobila na 230 milionů dolarů (téměř šest miliard korun) kvůli růstu výdajů na výzkum a vývoj a dalších nákladů. Tržby však stouply o deset procent na 937 milionů dolarů.

Firma navíc ohlásila růst zakázek a slíbila zrychlení výroby. Cena akcií podniku díky tomu výrazně stoupla. Ředitel Elon Musk v úterý podle serveru Quartz oznámil, že kvůli plánovanému zrychlení výroby v blízké době nevylučuje nákup dalších firem. Za dvanáct let své existence Tesla uskutečnila pouze jednu akvizici, v květnu za Michiganskou společnost Riviera Tool zaplatila deset milionů dolarů.

Tesla podle agentury Reuters předpokládá, že ve čtvrtém čtvrtletí zvýší dodávky zákazníkům na 17 000 až 19 000 vozů ze zhruba 11 600 vozů ve třetím kvartálu. Firma koncem září zahájila dodávky nového sportovně-užitkového vozu Model X, který je teprve jejím druhým modelem po sedanu Model S.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Investory podle analytika Ivana Feinsetha ze společnosti Tigress Financial Partners potěšilo, že zájem o nový Model X nevedl k poklesu zakázek na Model S.

Tesla navíc uvedla, že během příštích 18 měsíců počítá u obou vozů s nárůstem marží díky úsporám plynoucím z většího objemu prodeje, nižším nákladům na materiál a dalším faktorům.

Automobilka ve středu potvrdila, že v březnu příštího roku hodlá představit nový automobil Model 3. Firma nicméně upozornila, že může trvat zhruba dva roky, než se tento vůz začne sériově vyrábět.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru