Čistý zisk japonské automobilky Nissan Motor za druhé finanční čtvrtletí vzrostl meziročně o 38 procent na 178,50 miliardy jenů (36,4 miliardy korun). Druhý největší automobilový výrobce v Japonsku po Toyotě v pondělí také zvýšil odhad ziskovosti pro celý rok do konce příštího března.

Tržby společnosti stouply o 13 procent na tři biliony jenů. Podniku k tomu dopomohla silná poptávka v Severní Americe i v západní Evropě.

Provozní zisk Nissanu se zvýšil o 44 procent na 201,3 miliardy jenů a výrazně překonal odhady analytiků. Firma díky tomu zvýšila odhad provozního zisku pro celý finanční rok o osm procent na 730 miliard jenů. Celoroční odbyt vozů by se měl proti předešlému roku zvýšit o 3,4 procenta na 5,5 milionu aut.

Nissan minulý týden podle zprávy agentury Reuters vypracoval návrh na koupi většího podílu ve svém francouzském partnerovi Renault. To by mělo omezit vliv Renaultu a potažmo francouzského státu na celou skupinu Nisssan-Renault v době, kdy eskaluje mocenský spor mezi šéfem skupiny Carlosem Ghosnem a francouzskou vládou, která je největším akcionářem Renaultu. Jeden z členů vedení Nissanu Hiroto Saikawa prohlásil, že Nissan je znepokojen rostoucím vlivem francouzské vlády na Renault.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Renault vlastní v Nissanu podíl 43,4 procenta akcií, zatímco Nissan má v Renaultu jen 15 procent. Nissan je přitom finančně silnější a prodává mnohem více vozů než jeho partner. Jeho tržby za prvních devět měsíců roku byly více než sedmkrát vyšší než výnosy Renaultu.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru