Skandál kolem falšování emisních testů automobilkou Volkswagen nepoškodil značku Made in Germany. Uvedla to v sobotu německá kancléřka Angela Merkelová.

Dodala, že Volkswagen musí tento skandál vyřešit transparentním způsobem a uskutečnit strukturální změny, které by zabránily, aby se podobná situace v budoucnosti opakovala.

"Bude velice záležet na tom, jak se Volkswagen s touto záležitostí vypořádá," řekla Merkelová. "Věřím, že VW na tom ze všech sil pracuje," dodala.

Skandál vypukl 18. září, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku.

Volkswagen přiznal, že tento software instaloval v celém světě do zhruba 11 milionů aut, včetně 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto. Největší skandál v osmasedmdesátileté historii koncernu přechodně srazil tržní hodnotu podniku až o třetinu, donutil k odchodu dlouholetého generálního ředitele Martina Winterkorna a vedl k vyšetřování po celém světě.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Nedávný průzkum společnosti Prophet nicméně ukázal, že zhruba dvě třetiny Němců považují skandál za přehnaný a domnívají se, že Volkswagen nadále vyrábí vynikající vozy. Zhruba 60 procent respondentů podle průzkumu předpokládá, že skandál z dlouhodobého hlediska nepoškodí značku Made in Germany.

Také německý svaz velkoobchodníků a exportérů BGA tento týden předpověděl, že skandál nebude mít na dobrou pověst německých výrobků dlouhodobý vliv.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru