Skandál kolem falšování emisních testů automobilkou Volkswagen nepoškodil značku Made in Germany. Uvedla to v sobotu německá kancléřka Angela Merkelová.

Dodala, že Volkswagen musí tento skandál vyřešit transparentním způsobem a uskutečnit strukturální změny, které by zabránily, aby se podobná situace v budoucnosti opakovala.

"Bude velice záležet na tom, jak se Volkswagen s touto záležitostí vypořádá," řekla Merkelová. "Věřím, že VW na tom ze všech sil pracuje," dodala.

Skandál vypukl 18. září, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku.

Volkswagen přiznal, že tento software instaloval v celém světě do zhruba 11 milionů aut, včetně 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto. Největší skandál v osmasedmdesátileté historii koncernu přechodně srazil tržní hodnotu podniku až o třetinu, donutil k odchodu dlouholetého generálního ředitele Martina Winterkorna a vedl k vyšetřování po celém světě.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Nedávný průzkum společnosti Prophet nicméně ukázal, že zhruba dvě třetiny Němců považují skandál za přehnaný a domnívají se, že Volkswagen nadále vyrábí vynikající vozy. Zhruba 60 procent respondentů podle průzkumu předpokládá, že skandál z dlouhodobého hlediska nepoškodí značku Made in Germany.

Také německý svaz velkoobchodníků a exportérů BGA tento týden předpověděl, že skandál nebude mít na dobrou pověst německých výrobků dlouhodobý vliv.