Japonská módní značka UniQlo přišla s hi-tech verzí výstřelku devadesátých let - prstenu, který měnil barvu podle toho, jak se jeho "majitelé" cítili. Zařízení UMood nyní zákazníkům podle jejich nálady vybere tričko.

Neurolog Phil Harris, který na vývoji UMood spolupracoval, potvrdil, že stále více firem se obrací na neurovědce, aby jim pomohli získat nové zákazníky. "Lidé chtějí mít široký výběr, ale pak mají problém se pro něco z něj rozhodnout," řekl pro server news.com.

Moderní "čtení mysli" vůbec nebolí. Zákazník se v obchodě pohodlně posadí na gauč a nasadí si na hlavu sluchátka. Na velké obrazovce před ním se promítají nejrůznější obrázky a videa, jež by měla zpodobňovat deset rozdílných nálad. Mezi snímky jsou například hravá koťátka nebo podzimní krajina.

Zatímco si klient užívá deset minut televizní zábavy, přístroj monitoruje jeho podvědomé reakce na jednotlivé obrázky. Na základě zabudovaného algoritmu měří pět hodnot – zájem, souhlas, soustředění, stres a apatii.

Když je proces hotový, nabídne UMood zákazníkovi z celé databáze 600 triček čtyři, která nejpřesněji odpovídají jeho současné náladě.

Opět posoudí, jakým způsobem mozek na jednotlivé návrhy reagoval, a pak definitivně předvede tričko, které je pro klienta to pravé.

Firma UniQlo poprvé představila UMood ve svých čtyřech pobočkách v Sydney. Pokud se bude zákazníkům zamlouvat, plánuje ho módní značka rozšířit nejdříve po celé Austrálii a potom, pokud půjde vše podle plánu, i do celého světa.

Jde o první verzi přístroje, jeho funkce jsou proto ještě relativně primitivní. Dokáže lidem poradit pouze na základě jejich nálady. Další faktory, jako je osobní styl, účel, dress code nebo viditelnost skvrn od jídla, které ovlivňují výběr oblečení, zatím nezohledňuje.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 0 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru