Japonská módní značka UniQlo přišla s hi-tech verzí výstřelku devadesátých let - prstenu, který měnil barvu podle toho, jak se jeho "majitelé" cítili. Zařízení UMood nyní zákazníkům podle jejich nálady vybere tričko.

Neurolog Phil Harris, který na vývoji UMood spolupracoval, potvrdil, že stále více firem se obrací na neurovědce, aby jim pomohli získat nové zákazníky. "Lidé chtějí mít široký výběr, ale pak mají problém se pro něco z něj rozhodnout," řekl pro server news.com.

Moderní "čtení mysli" vůbec nebolí. Zákazník se v obchodě pohodlně posadí na gauč a nasadí si na hlavu sluchátka. Na velké obrazovce před ním se promítají nejrůznější obrázky a videa, jež by měla zpodobňovat deset rozdílných nálad. Mezi snímky jsou například hravá koťátka nebo podzimní krajina.

Zatímco si klient užívá deset minut televizní zábavy, přístroj monitoruje jeho podvědomé reakce na jednotlivé obrázky. Na základě zabudovaného algoritmu měří pět hodnot – zájem, souhlas, soustředění, stres a apatii.

Když je proces hotový, nabídne UMood zákazníkovi z celé databáze 600 triček čtyři, která nejpřesněji odpovídají jeho současné náladě.

Opět posoudí, jakým způsobem mozek na jednotlivé návrhy reagoval, a pak definitivně předvede tričko, které je pro klienta to pravé.

Firma UniQlo poprvé představila UMood ve svých čtyřech pobočkách v Sydney. Pokud se bude zákazníkům zamlouvat, plánuje ho módní značka rozšířit nejdříve po celé Austrálii a potom, pokud půjde vše podle plánu, i do celého světa.

Jde o první verzi přístroje, jeho funkce jsou proto ještě relativně primitivní. Dokáže lidem poradit pouze na základě jejich nálady. Další faktory, jako je osobní styl, účel, dress code nebo viditelnost skvrn od jídla, které ovlivňují výběr oblečení, zatím nezohledňuje.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru