Škoda Roomster druhé generace podle serveru Auto.cz končí, aniž by se dočkala oficiálního uvedení na trh. Zdroje HN ze Škody Auto tvrdí, že definitivní rozhodnutí ještě nepadlo, ale s nástupcem Roomsteru to nevypadá dobře.

Víceúčelové auto (MPV) se mělo vyrábět v polské Poznani s modelem Volkswagen Caddy a mělo jít o jeho technicky spřízněného sourozence. Ačkoli se jako důvod případného zrušení projektu Roomster II nabízí nutnost šetření kvůli následkům aféry Volkswagenu s podváděním při měření emisí naftových motorů, podle neoficiálních informací ze Škody Auto je problém spíše v malé výrobní kapacitě poznaňské továrny.

První generace Škody Roomster vycházela z předchozího modelu Fabia a šlo o malé MPV vyráběné v závodě v Kvasinách. Jeho produkce letos skončila a na prodejnách najdou případní zájemci posledních několik kusů.

Nový Roomster měl mezigeneračně hodně vyrůst. Plánoval se jako derivát úspěšného modelu Volkswagen Caddy, který se vyrábí coby kompaktní dodávka a od ní odvozená osobní verze. Podrobný test nové generace Caddyho si můžete přečíst zde.

Zdroje ze Škody Auto potvrzují, že nová Škoda Roomster už je hotová a připravená do výroby. Ještě v polovině září na frankfurtském autosalonu nám v exkluzivním rozhovoru šéf českého zastoupení Luboš Vlček potvrdil příjezd Roomsteru II v roce 2016.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Jenže po čtvrtečních spekulacích o konci projektu Roomster II na portálu auto.cz vydala Škoda Auto prostřednictvím tiskového mluvčí Vítězslava Pelce následující stanovisko: "Škoda Auto vnímá na světových trzích snižující se poptávku po vozech ze segmentu MPV. Naopak velice dynamicky se jeví rozvoj segmentu SUV. Z tohoto důvodu bude prioritou značky Škoda posilování modelové palety vozů kategorie SUV. Detailní informace k následníku modelu Škoda Roomster zveřejníme později."

Podle zákulisních informací, které mají Hospodářské noviny k dispozici, sice ještě k definitivnímu "odpískání" projektu Roomster II nedošlo, ale má to "nahnuté". Dosud preferovaná varianta sourozence Volkswagenu Caddy údajně aktuálně nepřipadá v úvahu kvůli tomu, že na výrobní lince v Poznani není dostatečná kapacita. Ve hře je i možnost nového vlastního projektu Škody, protože kompaktní dodávka i vůz kategorie MPV v jejím portfoliu chybí.

Zainteresování lidé z automobilky, které jsme oslovili, ale nechtějí být jmenováni, tvrdí, že za zpožděním nebo případným zastavením výroby nového Roomsteru nejsou úsporná opatření. Ta bude muset koncern Volkswagen zavést, aby se vyrovnal s následky aféry s podvodným softwarech ve svých starších dieselových motorech.

Případné zastavení projektu Roomster II bude naopak znamenat finanční ztrátu, protože vývoj už hotového auta rozhodně nebyl zadarmo. Koncept velkého sedmimístného terénního SUV od Škody se měl objevit v březnu na ženevském autosalonu a do prodeje měl jít vůz na konci příštího roku.

Škoda Auto zastavila v Kvasinách výrobu první generace Roomsteru po devíti letech letos v dubnu. Celkový počet vyrobených kusů nepřesáhl půl milionu.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru