Nizozemská pivovarnická skupina Heineken zvýšila v období od ledna do září čistý zisk meziročně téměř o dvě třetiny na 1,8 miliardy eur (49 miliard korun). Tržby stouply o více než sedm procent na 15,4 miliardy eur. K růstu zisku navíc přispěl mimořádný příjem 375 milionů eur z prodeje mexického výrobce plechovek a lahví Empaque.

V samotném třetím čtvrtletí se tržby zvýšily o osm procent na 5,51 miliardy eur. Překonaly tak očekávání analytiků, kteří je podle průzkumu agentury Reuters odhadovali v průměru na 5,31 miliardy eur.

Na evropském trhu stoupl objem prodeje o sedm procent, zejména díky příznivému počasí. Firma těžila i z růstu prodeje na rozvíjejících se trzích, jako je Brazílie, Mexiko a Vietnam, zaznamenala ale pokles prodeje v Rusku.

Heineken je třetí největší světovou pivovarskou skupinou po jedničce Anheuser-Busch InBev a skupině SABMiller, která vlastní Plzeňský Prazdroj. Společnost AB InBev tento měsíc uzavřela rámcovou dohodu o převzetí firmy SABMiller, za kterou by měla zaplatit více než 100 miliard dolarů (zhruba 2,5 bilionu korun).

V České republice Heineken vlastní pivovary Starobrno, Královský pivovar Krušovice a Velké Březno.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru