Zisky předních světových výrobců domácích spotřebičů - švédského Electroluxu a amerického Whirlpoolu - ve třetím čtvrtletí vzrostly a překonaly odhady. Firmy, které spolu s jihokorejskou LG Electronics bojují o vůdčí pozici na světovém trhu bílé techniky, v pátečních výsledkových zprávách odhadly příznivý vývoj prodeje i ve zbytku roku.

O nákladní auta Volvo je v Evropě zájem. Provozní zisk firmy vzrostl o 75 procent - čtěte ZDE

Provozní zisk Electroluxu se v meziročním srovnání zvýšil o devět procent na 1,51 miliardy švédských korun (4,3 miliardy korun). Analytici v anketě agentury Reuters odhadovali naopak pokles na 1,2 miliardy SEK. Tržby stouply rovněž o devět procent na 31,3 miliardy SEK. Akcie firmy po zprávě vzrostly o zhruba čtyři procenta na 259,10 SEK za akcii.

HNBYZNYS NA FACEBOOKU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.

Whirlpool zvýšil čistý zisk o dvě procenta na 235 milionů dolarů (5,7 miliardy korun) a zisk na akcii překonal odhady o zhruba pět procent. Tržby společnosti vzrostly o 26 procent na 17,4 miliardy dolarů. Firma to zdůvodnila snižováním nákladů, akvizicemi a příznivým vývojem cen. To jí vynahradilo pokles poptávky v Latinské Americe a negativní vliv silného kurzu dolaru. Akcie společnosti po oznámení výsledků vzrostly o téměř sedm procent na 159,81 dolaru za kus.

Electrolux zlepšil odhad letošního růstu světového prodeje bílé techniky na 4-6 procent z dosavadní předpovědi 3-5 procent. Zlepšení čeká zejména v Severní Americe a relativně solidní růst by měl zůstat v Evropě. V Latinské Americe odbyt podkopává nejistota na brazilském trhu a pohyby směnných kurzů.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru