Pivovar Staropramen potvrdil chemikálii v sudech na pivo, která dvěma lidem ve Švédsku způsobila krvácející puchýře v ústech. Chyba se stala při čištění sudů, firma zlepšila kontrolu, uvedl ve čtvrtek mluvčí Staropramenu Pavel Barvík.

Kvůli incidentu firma v září pivo ze švédského trhu stáhla, nyní nápoj znovu distribuuje. Lidé, kteří po vypití piva krváceli, jsou podle Barvíka v pořádku.

Mluvčí uvedl, že ve zmíněných sudech zůstal čisticí roztok, pivo v nich nebylo. Podle švédských médií se z kontaminovaných sudů Staropramenu napili dva lidé, následně se jim v ústech objevily puchýře, které začaly krvácet.

"Příčinou problému byla porucha v našem procesu čištění sudů," řekl mluvčí. Dodal, že společnost v pivovaru zavedla nový mechanismus, který posiluje kontrolu přítomnosti čisticích roztoků v sudech. "Všechny naše výrobky prodávané na všech našich trzích jsou naprosto bezpečné," dodal.

Severský pivovar Carlsberg v září zastavil čepování Staropramenu v celkem 680 švédských restauracích, ve dvou sudech byly čisticí prostředky o vysoké koncentraci, informovala tehdy Švédská televize (SvT).

Podle večerníku Aftonbladet bylo závadné pivo objeveno v nejmenovaném městě v západním Švédsku. Znehodnoceno bylo natolik, že jako pivo nevonělo ani nechutnalo. K zákazníkům se nedostalo.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Pivovar následně zastavil prodej a stáhl z trhu ve Švédsku podle SvT celkem 4624 sudů piva české značky. Nyní byla distribuce podle Staropramenu obnovena v plném rozsahu.

Pivovary Staropramen loni mírně zvýšily prodeje v Česku i zahraničí na 3,16 milionu hektolitrů piva. Meziročně je to o 15 000 hektolitrů víc. Za pozitivním vývojem stál mimo jiné růst prodejů v zahraničí.

Vývoz Staropramenu se loni zvýšil o osm procent. "Překročení hranice 600 000 hektolitrů piva na vývoz je pro nás důležitým milníkem a motivací do budoucna," uvedl dříve generální ředitel společnosti Zbyněk Kovář.

V zahraničí se dařilo Staropramenu především na Slovensku, ve Velké Británii a Německu. Firma uvádí, že na některých trzích, jako jsou Británie, Švédsko či Slovensko, je smíchovské pivo nejprodávanější českou importovanou značkou.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru