Tržby drogistického řetězce dm drogerie markt v ČR stouply ve finančním roce 2014/2015 o šest procent na 7,2 miliardy korun. Výši zisku firma neuvedla. Do modernizace tuzemských prodejen společnost investovala 115 milionů korun, uvedli její zástupci na setkání s novináři.

HNBYZNYS NA FACEBOOKU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.

Obrat podle společnosti vzrostl v souvislosti se strategií dlouhodobých cen, kdy firma zlevnila více než dva tisíce produktů. Počet prodejen se meziročně nezměnil a zůstal na čísle 220. "Nárůst obratu se tak generoval ze stávajících prodejen," uvedl jednatel dm drogerie Gerhard Fischer.

V dalším roce plánuje řetězec navýšit počet prodejen o jednotky. Modernizací prošla v posledním roce téměř každá sedmá prodejna v České republice. Průměrná plocha prodejen se zvětšila zhruba o pět procent na zhruba 330 metrů čtverečních.

Řetězec dm drogerie počítá se spuštěním internetového obchodu v horizontu dvou či tří let. Testovací provoz e-shopu již probíhá v Rakousku. Dm drogerie letos rozšířila počet položek sortimentu o 500 nových na 12 000 a uvedla do prodeje 23. privátní značku dmBio.

Řetězec v roce 1993 otevřel svou první prodejnu v Českých Budějovicích. V Česku firma zaměstnává celkem 2485 lidí. Zisk za účetní období 2013/2014 činil 231 milionů korun, meziročně se zvýšil o čtyři procenta.

Dm drogerie markt je dceřinou společností dm drogerie markt GmbH Rakousko. Celá skupina dm, včetně dm Německo, dosáhla v obchodním roce 2014/15 v 3224 prodejnách obratu 9,075 miliardy eur, meziročně o devět procent víc.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru