Čistý zisk jihokorejské automobilky Hyundai Motor Company ve třetím čtvrtletí klesl o 23 procent na 1,2 bilionu wonů (25,1 miliardy korun). Hospodaření zasáhl výrazně slabší prodej v Číně a agresivní pobídkové akce po celém světě. Výsledek za uplynulé čtvrtletí je nejhorší od prvního kvartálu 2010, napsala ve čtvrtek agentura AP.

HNBYZNYS NA FACEBOOKU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.

Ekonomové v průzkumu agentury Reuters v průměru očekávali, že zisk v období od července do září dosáhne 1,5 bilionu wonů.

Automobilka podobně jako některé jiné zahraniční značky bojuje s váznoucím prodejem v Číně, která patří spolu s USA k jejím největším trhům. Společnosti se nepodařilo odhadnout poptávku spotřebitelů a zaměřila se na sedany místo na sportovně užitkové vozy. Nedostatek nových modelů SUV donedávna způsoboval, že automobilka ztrácela podíl na klíčových trzích.

Hyundai je největší automobilkou v Jižní Koreji a spolu se sesterskou společností Kia tvoří pátého největšího výrobce aut na světě. Společnost Hyundai v listopadu 2008 oficiálně zahájila sériovou výrobu osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Kia spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu osobních vozů u slovenské Žiliny.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru