Čistý zisk jihokorejské automobilky Hyundai Motor Company ve třetím čtvrtletí klesl o 23 procent na 1,2 bilionu wonů (25,1 miliardy korun). Hospodaření zasáhl výrazně slabší prodej v Číně a agresivní pobídkové akce po celém světě. Výsledek za uplynulé čtvrtletí je nejhorší od prvního kvartálu 2010, napsala ve čtvrtek agentura AP.

HNBYZNYS NA FACEBOOKU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.

Ekonomové v průzkumu agentury Reuters v průměru očekávali, že zisk v období od července do září dosáhne 1,5 bilionu wonů.

Automobilka podobně jako některé jiné zahraniční značky bojuje s váznoucím prodejem v Číně, která patří spolu s USA k jejím největším trhům. Společnosti se nepodařilo odhadnout poptávku spotřebitelů a zaměřila se na sedany místo na sportovně užitkové vozy. Nedostatek nových modelů SUV donedávna způsoboval, že automobilka ztrácela podíl na klíčových trzích.

Hyundai je největší automobilkou v Jižní Koreji a spolu se sesterskou společností Kia tvoří pátého největšího výrobce aut na světě. Společnost Hyundai v listopadu 2008 oficiálně zahájila sériovou výrobu osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Kia spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu osobních vozů u slovenské Žiliny.

Související

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.