Tržby a zisk americké internetové společnosti Yahoo ve třetím čtvrtletí klesly a zaostaly za očekáváním. Úterní údaje jsou další ranou úsilí firemní šéfky Marissy Mayerové o obrat ve směřování společnosti.

HNBYZNYS NA FACEBOOKU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.

Čistý zisk firmy klesl na 76,3 milionu dolarů (1,8 miliardy korun) z výsledku 6,8 miliardy dolarů dosaženého o rok dříve; před rokem ale zisk posílil jednorázový příjem 6,3 miliardy dolarů z prodeje akcií čínské internetové skupiny Alibaba Group Holdings. Zisk 15 centů na akcii skončil dva centy pod odhady analytiků dotázaných agenturou Reuters.

Tržby Yahoo klesly o sedm procent na 1,23 miliardy dolarů a byly rovněž mírně pod očekáváním. Náklady na získávání nových uživatelů a zvýšeného provozu vzrostly proti loňsku více než čtyřnásobně na 223 milionů dolarů. Firma se snaží přilákat uživatele a posílit svou schopnost konkurovat dominantním internetovým společnostem Google a Facebook.

Yahoo v úterý také oznámila, že s Googlem uzavřela dohodu o sdílení výnosu z reklam navázaných na vyhledávání. Dohoda staví na podobné spolupráci se společností Microsoft, v jejímž rámci Yahoo dostává určité procento příjmů z inzerátů umístěných na svých stránkách.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru