Největšímu světovému výrobci hraček Mattel klesl ve třetím čtvrtletí čistý zisk na 223,8 milionu dolarů (5,3 miliardy korun) z 331,8 milionu dolarů před rokem a zůstal pod odhady analytiků. Firmě opět klesly tržby z prodeje panenek Barbie a silný dolar jí sebral část příjmu na zahraničních trzích, vyplývá ze čtvrtečního oznámení firmy. Akcie na výsledky reagovaly propadem až o deset procent, v pátek ráno se pohybovaly na úrovni 22,53 dolaru za akcii.

Obliba panenek Barbie klesá v konkurenci ze strany počítačových tabletů a interaktivních elektronických hraček. Zájem o tuto 56 let starou hračku se Mattel snaží již nějakou dobu oživit. Tržby z prodeje těchto panenek mu ale během tří měsíců do konce září klesly o čtyři procenta. Byl to osmý čtvrtletní pokles v řadě.

Zisk Mattelu očištěný o mimořádné položky ve třetím čtvrtletí činil 71 centů na akcii. Analytici v průzkumu agentury Reuters očekávali v průměru 80 centů na akcii. Čtvrtletní tržby klesly o 11,3 procenta na 1,79 miliardy USD a zůstaly pod odhady analytiků.

Společnosti uškodil i silnější kurz dolaru, který zasáhl její tržby v zahraničí. Jenom v loňském roce tvořily zahraniční trhy téměř polovinu celkového příjmu firmy. Generální ředitel firmy Christopher Sinclair řekl, že silný dolar bude na mnoha hlavních trzích překážkou i nadále.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru