Zisk a tržby nadnárodní tabákové společnosti Philip Morris International ve třetím čtvrtletí klesly, výsledky ale přesto překonaly očekávání. Americké firmě, která prodává cigarety Marlboro a dalších značek mimo území Spojených států, pomohlo zvýšení cen cigaret. Společnost je i největším českým tabákovým výrobcem.

Čistý zisk společnosti klesl meziročně o deset procent na 1,9 miliardy dolarů (45,2 miliardy korun). Zisk na akcii dosáhl 1,25 dolaru, což podle agentury AP překonalo průměrný odhad analytiků o 14 centů.

Tržby se snížily o 12 procent na 6,9 miliardy dolarů. Jejich pokles odrážel především silný kurz dolaru, který snižuje dolarovou hodnotu zahraničních výnosů.

Množstevní odbyt cigaret bez započtení akvizic klesl o 1,5 procenta. Prodej cigaret vlajkové značky Marlboro se naopak o 2,1 procenta zvýšil.

Firma uvedla, že vedle příznivého vývoje cen hospodaření pomohlo zlepšení ekonomické situace v Evropské unii, východní Evropě, v Africe a na Blízkém východě.

Philip Morris International je druhým největším prodejcem cigaret na světě po čínském státním podniku China National Tobacco. Jeho americkým partnerem je Philip Morris USA, jehož vlastníkem je společnost Altria. Ta oddělila mezinárodní aktivity Philip Morris do samostatné firmy v roce 2008.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Česká dceřiná společnost Philip Morris ČR se sídlem v Kutné Hoře zaměstnává zhruba 1100 lidí. Firmě vzrostl v pololetí zisk o 28 procent na 1,3 miliardy korun.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru