Mobilní operátor Vodafone podal u městského soudu v Praze žalobu na Český telekomunikační úřad kvůli milionové pokutě, uvedla ve středu mluvčí Vodafonu Markéta Kuklová. Úřad pokutu operátorovi udělil za to, že zákazníkům bez jejich vědomí aktivoval balíček s dodatečným objemem dat. Služba uživatelům po vyčerpání objemu dat automaticky za poplatek umožnila čerpat další.

"Při zavádění nového účtování datových služeb jsme hledali zákaznicky nejpřívětivější řešení a věříme, že jsme uspěli. Vidíme to i z minimálního počtu žádostí o odpuštění ceny za nákup dalšího objemu dat," uvedla Kuklová.

ČTÚ je i nadále přesvědčen, že automatický dokup dat je nezákonnou obchodní praktikou. "Je nám líto, že Vodafone má potřebu svým konáním snižovat ochranu spotřebitele v ČR," sdělil ve středu mluvčí úřadu Martin Drtina.

ČTÚ na konci září zamítl odvolání operátora s tím, že jde o agresivní obchodní praktiku. Kvůli podobné nabídce ČTÚ šetří i konkurenční O2. Vodafone podle rozhodnutí regulátora musí do 60 dnů odstranit ze všech svých smluv závadná ustanovení týkající se automatické aktivace služby "Data nad rámec balíčku".

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Službu operátor aktivoval v září 2014 všem zákazníkům, kteří měli sjednaný datový tarif, automaticky a bez jejich souhlasu. Účastníkům, kteří vyčerpali datový limit a službu nevypnuli, Vodafone za poplatek 49 Kč umožnil čerpat určitý objem dat v původní rychlosti. Vodafone novou službu spustil i přes upozornění ze strany ČTÚ, že ji lze považovat za agresivní obchodní praktiku, což úřad vyhodnotil jako jednu z přitěžujících okolností.

Vodafone poskytuje služby 3,3 milionu zákazníků. Jeho rychlá datová síť LTE pokrývá 92 procent populace a pokrývá 83 procent území České republiky.