Americká internetová společnost Twitter propustí až 336 zaměstnanců, což představuje zhruba osm procent její pracovní síly. Společnost to uvedla v úterním sdělení. Propouštění je součástí plánu zeštíhlení po změně v nejvyšším vedení a týká se zejména techniků a programátorů.

Před týdnem byl jmenován stálým generálním ředitelem spoluzakladatel firmy Jacka Dorseyho. Ten po rezignaci někdejšího výkonného šéfa Dicka Costola k letošnímu 1. červenci vykonával tuto funkci pouze přechodně.

Propouštění se zaměří na produktový a technický tým, který by měl po zeštíhlení být rychlejší a pružnější, uvedl Dorsey podle agentury Reuters. Akcie firmy na zprávu reagovaly posílením o 1,5 procenta.

Jednorázové náklady propouštění firma odhaduje na 10-20 milionů dolarů (až 477 milionů korun). Většinu z nich Twitter odepíše z výsledku posledního čtvrtletí tohoto roku.

Twitter se snaží své aktivity podpořit, čtvrtletní výsledky hospodaření totiž v červenci mimo jiné ukázaly zpomalování růstu počtu uživatelů. Akcie firmy od počátku roku do pondělí klesly zhruba o 20 procent.

Počet zaměstnanců Twitteru se za poslední dva roky od vstupu firmy na newyorskou burzu rozrostl téměř dvojnásobně na dnešních asi 4100 lidí. Za devět let své existence firma nevytvořila zisk a nahromadila celkovou ztrátu téměř dvě miliardy dolarů.

Twitter je bezplatnou službou, jejímž prostřednictvím uživatelé mohou sdělovat krátké vzkazy v délce do 140 znaků. Po celém světě má stovky milionů uživatelů.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru