Coca-Cola a Pepsi chtějí zachytit trend zdravého stravování. Prodej sladkých sycených nápojů totiž neodvratně klesá. Obě firmy tak svedou podle zdroje agentury Reuters souboj o podíl ve společnosti Chobani, která vyrábí řecké jogurty. Za 10 až 20 procent ve firmě jsou ochotny společnosti zaplatit až tři miliardy dolarů, tady asi 71,5 miliardy korun.

Není se ale čemu divit, jogurty Chobani jsou jedny z nejoblíbenějších v celých Spojených státech. Firmu založil turecký imigrant Hamdi Ulukaya. Ten původně vyráběl v malé továrně oblíbený řecký sýr feta, na radu otce ale zariskoval a ve státě New York koupil v roce 2005 chátrající továrnu na jogurty. I přesto, že s jogurty neměl žádnou dřívější zkušenost, vybudoval do několika let jogurtové impérium.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru