Stavební spořitelny hlásí nárůsty nových úvěrů. Českomoravská stavební spořitelna chce dokonce více konkurovat spotřebitelským půjčkám, třeba i tím, že by je poskytovala online, "na jedno kliknutí", říká předseda jejího představenstva Vladimír Staňura.

HN: Jak ukazují celková čísla, pokles počtu klientů stavebních spořitelen i objem rozpůjčovaných pěnez letos pokračuje. Jak hodnotíte současný vývoj?

Dobré je, že oživení zájmu o nové úvěry pokračuje. Za celý trh je to meziročně zhruba 15procentní růst. Co se týče nových smluv na stavební spoření, tam pokles trvá, ale celkově jde stále o 3,7 milionu klientů. To je stále hodně. Očekávám, že celý sektor za letošek nabere kolem půl milionu nových klientů, což znamená, že každý dvacátý Čech uzavře novou smlouvu na stavební spoření. To je přece velký počet.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru