Hodnota plošné internetové reklamy, označované jako bannerová, v září meziměsíčně vzrostla o třetinu na 572,2 milionu korun. Největším zadavatelem byla společnost LMC, provozující weby s nabídkou práce. Vyplývá to z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetový rozvoj zajišťuje společnost Nielsen Admosphere.

Meziročně tento druh reklamy v ceníkovém srovnání klesl asi o čtyři procenta. Společnost LMC na první příčce využila reklamní prostor za 18,6 milionu korun. Další v pořadí Procter & Gamble zveřejnil bannerovou reklamu za 15,1 milionu korun, podobně jako internetový obchodník Alza.cz s inzercí za 15 milionů korun.

Na desítku největších provozovatelů připadla on-line inzerce v ceníkové hodnotě 530,9 milionu korun, nejvíce na Seznam.cz s 233 miliony korun.

AdMonitoring sleduje každý měsíc reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Výsledky za všechny typy internetové inzerce sdružení zjišťuje jednou ročně. Loni objem internetové inzerce stoupl o desetinu na 14,6 miliardy korun. Za růstem byly především zvýšené investice do reklamy ve vyhledávání, bannerové display inzerce a videoreklamy.

Bannerová reklama využívá obrázek, animaci či interaktivní grafiku nejčastěji u okraje obrazovky. Bannery tvoří jednu z nejčastějších forem reklamy na internetu.