Tisíce a tisíce tun odpadků, hlavně plastů, znečišťují moře i pláže po celém světě. Německý výrobce sportovního oblečení Adidas přišel nápadem, jak ohromné množství odpadního materiálu využít a ještě upozornit na stále závažnější problém znečišťování moře odpadky.

Vyrobil protoyp sportovních bot, které jsou téměř celé vyrobené z plastových podmořských pytláckých sítí. Vrchní část boty je celá z vlasců získaných z nelegálních podmořských sítí a dalšího odpadu z moře, zatímco vycpávky jsou z udržitelně vyrobeného materiálu.

Sportovní boty jsou prvním výsledkem nedávné smlouvy o spolupráci Adidasu s organizací Parley for the Oceans, která se zaměřuje právě na problémy znečištění světových moří a oceánů. „Nelegální rybářská sít zahrazuje mořské dno jako zeď a zabíjí všechny ryby a vše živé, co propluje kolem,“ říká Cyril Gutsch, zakladatel Parley for The Oceans, kterou nyní Adidas podporuje a pomáhá jí vyvinout lepší strategii v boji proti znečištění moří.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru