Všechna auta z koncernu Volkswagen, která jsou zasažena manipulací s emisemi, by měla být opravena do konce roku 2016. Svolávat by je automobilka měla začít v lednu.

"V tomto týdnu představíme Spolkovému úřadu pro motorová vozidla návrhy technických řešení. Pokud budou akceptovaná, objednáme díly. Když všechno poběží podle plánu, můžeme s opravami začít v lednu," řekl ve svém prvním velkém rozhovoru nový koncernový šéf Matthias Müller německému deníku Frankfurter Allgemeine Zeitung.

HNBYZNYS NA FACEBOOKU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.

Když se ho redaktoři deníku zeptali na to, jestli sedí jejich informace, že zasaženo není 11 milionů vozů, jak VW informoval dříve, ale "jen" 9,5 milionu aut, reagoval Müller jen neurčitě. "Doufejme, že jsou jich méně, ale stále jich je až moc."

Dobrou zprávou pro samotný koncern je, že velká část zasažených aut půjde opravit jen přes aktualizaci současného softwaru. U dalších pak budou zapotřebí složitější zásahy. "V nejhorším případě budeme muset auto přestavět. Samozřejmě ale bez nákladů pro zákazníky," řekl Müller.

Miliardy eur, které si vyžádají opravy, pokuty a možné prohrané soudní spory, chce Volkswagen zaplatit přes striktní úsporný program. Kromě jiného chce Müller až na další roky přesunout investice do strojů a infrastruktury.

Z konkrétních projektů, na které mohou dopadnout úspory, Müller zmínil například vývoj nového vozu nejvyšší třídy Phaeton. Řešit se bude i budoucnost luxusních koncernových značek jako třeba Bugatti.

Firma podle Müllera zváží také své další angažmá ve fotbale, kde je například vlastníkem bundesligového VfL Wolfsburg a jedním z nejvýznamnějších sponzorů německého fotbalu. "Otáčíme nyní každý kámen a i na tyto výdaje se podíváme," řekl Müller.

Podle něj koncern nepřišel kvůli odhaleným podvodům o klienty. "Pokles zakázek jsme zatím nezaznamenali," řekl německým novinářům.