Nová Direct pojišťovna začne od příštího úterka nabízet pojištění aut. Od listopadu pak rozšíří své služby a plánuje nabídnout nové pojištění majetku, především domácností. Značka Direct se tak vrací na trh s jiným majitelem, českou skupinou Vigo Investments. Tu vede bývalý šéf České pojišťovny Pavel Řehák.

Na rozdíl od původní Direct pojišťovny, která na trhu působila v letech 2007 až 2012 a rozpoutala v Česku cenovou válku, nechce Řehák lákat hlavně na nejnižší cenu. "U povinného ručení budeme zhruba v polovině případů mezi nejlevnější trojkou na trhu, zhruba v pětině případů pak nejlevnější – například u mladých řidičů v Praze," říká.

Pojišťovna chce klienty získat především snadným a rychlým sjednáním smlouvy oproti konkurenci. Za vzor jí v tomto směru slouží nízkonákladové banky, které v posledních letech oživily tuzemský trh. Mezi lákadla patří i nejvyšší limit pro krytí škod z povinného ručení v Česku – 250 milionů korun.

Pojišťovna Direct vstoupila na český trh v květnu 2007 s pojištěním majetku prostřednictvím telefonu a internetu. V červnu 2012 oznámil její vlastník, britská skupina RSA, stažení z českého trhu. Vyřizování škod převzala Uniqa pojišťovna. O oživení značky se nyní postarala skupina Vigo Investments, která na podzim 2014 koupila tuzemskou síť slovinské pojišťovny Triglav a letos na jaře ji přejmenovala právě na Direct. Částku, za kterou noví majitelé značku koupili, Řehák neuvedl.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Oproti původnímu Directu nechce nová pojišťovna sázet jen na internetový a telefonní prodej, třetinu obchodů má zajistit vlastní síť poboček. Do konce příštího roku plánuje Direct provozovat dvacet poboček, a pokrýt tak největší česká města. Hospodaření pojišťovny Triglav v Česku loni skončilo ve ztrátě 14,5 milionu korun, předloni 90 milionů. "Za první pololetí už jsme jako Direct v zisku 13 milionů, za celý letošní rok směřujeme k zisku 30 milionů," pochlubil se Řehák. Direct má nyní téměř 150 zaměstnanců, Triglav jich měl kolem 130.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru