Skandál kolem falšování testů emisí u vozů z německého koncernu Volkswagen se v Evropské unii týká osmi milionů naftových aut. Podle listu Handelsblatt to vyplývá z dopisu, který firma zaslala poslancům německého parlamentu, v jejichž volebních obvodech má závody.

Volkswagen již dříve přiznal, že zhruba do 11 milionů naftových aut v celém světě instaloval software umožňující manipulovat s výsledky měření emisí. "V Evropské unii se to týká osmi milionů naftových motorů typu EA 189, které plní normu Euro 5 a které mají objem 1,2 litru, 1,6 litru a 2,0 litru," cituje Handelsblatt z dopisu.

Český ministr dopravy Dan Ťok minulý týden oznámil, že v České republice se prodalo asi 148 000 aut z koncernu Volkswagen vybavených dieselovými motory, které umožňují obcházet měření emisí. Z toho je zhruba 101 000 škodovek, 38 000 Volkswagenů, 7000 vozů Audi a 1800 Seatů.

V Německu se podle dosavadních informací skandál týká 2,8 milionu vozů, v Británii 1,2 milionu vozů, ve Francii zhruba milionu vozů a v Itálii asi 650 000 vozů.

Skandál vypukl 18. září, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku.

%insert_attachment[59500830] priloha.html%

Koncernu za tyto podvody v USA hrozí pokuta až 18 miliard dolarů (téměř 437 miliard korun). Skandál začaly vyšetřovat i další země a na firmu byla podána řada hromadných žalob.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru