Prodej osobních automobilů v Německu se v září meziročně zvýšil o pět procent na 252 500 vozů. Jeho tempo se ale opět mírně zpomalilo, a to ze srpnových 6,2 procenta a sedmi procent v červenci. Prodej naftových vozů navzdory skandálu kolem manipulace s emisemi u skupiny Volkswagen vzrostl o osm procent, uvedlo německé sdružení automobilového průmyslu VDA. Německo je největším automobilovým trhem v Evropě.

Volkswagen není sám. Při tvrdších testech mají s emisemi problémy Renault, Fiat či Hyundai - čtěte ZDE

Skandál ve VW na počet nových registrací v září ještě patrný vliv neměl, protože zákazníkům se obvykle nové vozy dodávají týdny až měsíce po objednání. Zatím ani podle agentury DPA nejsou k dispozici podrobné údaje o prodeji jednotlivých značek.

Na americkém trhu, kde skandál před dvěma týdny vypukl, se v září zvýšil prodej aut značky VW o 0,6 procenta. Volkswagen tam přitom už musel stáhnout z trhu naftové vozy, s jejichž motory manipuloval.

HNBYZNYS NA FACEBOOKU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.

Prodej nových osobních aut v Evropské unii se v srpnu meziročně zvýšil o 11,2 procenta. Automobilový trh tak pokračoval v růstu, který začal před dvěma lety. Zprávu o zářijovém prodeji aut v EU zveřejní Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA) 16. října.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru