Hobbymarketům Hornbach Baumarkt v Česku stouply ve finančním roce 2014/2015 tržby o devět procent na 5,16 miliardy korun. Zisk se meziročně téměř nezměnil a zůstal na úrovni 143 milionů korun. Vyplývá to z účetní závěrky společnosti, jejíž finanční rok skončil 28. února.

Generální ředitel Hornbachu Jaroslav Paděra v dubnu ČTK řekl, že se řetězci loni dařilo zvyšovat podíl na trhu potřeb pro dům, bydlení a zahradu, který v roce 2013 činil deset procent. Podle něho byla uplynulá sezona výrazně lepší než ty předchozí, nejdynamičtěji rostly prodeje v kategorii potřeb pro zvířata.

Společnost Hornbach také hledá v tuzemsku nové lokality pro expanzi, i když v nejbližší době rozšíření počtu obchodů nechystá. "Určitě budeme otevírat v budoucnu další prodejny. Je řada krajů, kde nejsme zastoupeni - jsou to jižní Čechy, severní Čechy, západní Čechy, Vysočina a Zlínský kraj," uvedl Paděra. Nový hobbymarket by měl v budoucnu vyrůst i v Praze.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Společnost provozuje v Česku devět obchodů a zaměstnává 1257 lidí, o 116 meziročně víc. Obrat trhu se zbožím pro dům, bydlení a zahradu dosahuje v Česku zhruba 30 miliard korun ročně. Na tuzemském trhu působí sedm hobbymarketových řetězců - OBI, bauMax, Bauhaus, Globus Baumarkt, Hornbach Baumarkt, Uni Hobby a Mountfield.

Související

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.