Jihokorejský výrobce elektroniky Samsung propustí kvůli propadu na trhu se smartphony deset tisíc zaměstnanců. To je deset procent ze celkového počtu lidí, kterým firma dává práci. V příštím roce chce Samsung dále snížit své režijní náklady o polovinu, uvádí server Digital Trends.

Za druhé čtvrtletí letošního roku klesl firmě podíl na trhu o tři procenta. Za neúspěch může jak tlak na ceny, tak i konkurenční společnost Apple, která loni přišla s většími iPhony.

Největší výrobce chytrých telefonů na světě se tak snaží získat zpět část svého podílu na trhu, kterou mu sebral právě americký konkurent. Na konci srpna Samsung uvedl na trh modely Galaxy Note 5 a S6 Edge Plus.

Podle analytika společnosti IDC Ramona Llamase potřebuje Samsung sebrat Applu vítr z plachet, jinak riskuje, že v pozornosti upírané na iPhony nebudou jeho produkty tolik vidět.

Minulý týden společnost oznámila spolupráci s německým vydavatelstvím Axel Springer v oblasti digitálních médií. V rámci dohody budou firmy vytvářet digitální mediální obsah výlučně pro uživatele přístrojů Samsung.

Celosvětový prodej chytrých mobilních telefonů se v letošním druhém čtvrtletí meziročně zvýšil o 13,5 procenta na 330 milionů přístrojů. Tempo růstu však bylo nejpomalejší od roku 2013, navíc v Číně poprvé v historii meziročně prodej poklesl, vyplývá z údajů společnosti Gartner z druhé poloviny srpna.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru