Přes 20 miliard korun na nákup vlaků mohou v příštích osmi letech získat na dotacích od státu a EU dopravci v Česku. V úterý to uvedl deník Mladá fronta Dnes (MfD). Dotace uhradí až sto procent nákladů. Podmínkou ale bude, že vlak bude smět jezdit jen na určité trati, a dopravce tak po uplynutí smlouvy předá vlak svému nástupci.

Podle materiálu, který rozeslalo ministerstvo dopravy do meziresortního připomínkového řízení, se dopravci budou moct ucházet o 20,264 miliardy korun na vlaky pro rychlíkové linky. Většinu peněz, 85 procent, pokryjí evropské fondy a zbytek stát. 

Ministerstvo uvádí, že dotace budou směřovat pouze na nákup nových vlaků. Modernizace starších souprav je totiž finančně náročná, a přitom nezvyšuje kvalitu železniční dopravy v očích cestujících tak jako nové vlaky, cituje deník z materiálu úřadu.

Stát podle deníku zatím dotoval nové vlaky jen výjimečně. České dráhy v minulosti sice nakupovaly soupravy pro krajské spoje, ale dotace pokrývaly pouze 40 až 60 procent ceny vlaku.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru