Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto v srpnu dodala zákazníkům 70 700 vozů, což bylo meziročně o 3,4 procenta méně. Horší prodejní výsledky způsobila podle firmy ekonomická situace v Číně, Rusku a východní Evropě.

Růst naopak největší tuzemská automobilka zaznamenala v západní a střední Evropě, v Indii a Turecku. Vysokých přírůstků v západní Evropě dosáhly nové generace modelů Fabia a Superb liftback, sdělila v pondělí firma.

"Automobilové trhy i nadále ovlivňuje celková ekonomická situace Číny, Ruska a východní Evropy. Pozitivní vývoj v západní a střední Evropě pouze částečně kompenzoval pokles v jiných regionech," uvedl člen představenstva zodpovědný za prodej a marketing Werner Eichhorn.

Na celkově klesajícím ruském trhu dodala Škoda v srpnu zákazníkům 4300 vozů, což představovalo meziroční pokles o 36,3 procenta. Ve východní Evropě bez zahrnutí Ruska klesly prodeje o 28,5 procenta na 2300 vozů. Složitá situace podle firmy přetrvává na trhu v Číně. Škoda tam v srpnu prodala 19 100 aut, meziročně o 11,4 procenta méně. O 13,4 procenta na 1100 aut naopak vzrostly prodeje v Indii. Na turecký trh automobilka dodala 1400 aut, meziročně o 16,5 procenta více.

Ve střední Evropě se prodeje zvýšily o 9,3 procenta na 12 200 vozů. Dvouciferným tempem rostla značka na domácím českém trhu, kde se dodávky zákazníkům zvýšily o 14 procent na 6700 vozů.

%insert_attachment[59500990] priloha.html%

V západní Evropě si Škoda v srpnu polepšila o 10,6 procenta na 27 100 vozů. Na německý trh dodala 11 600 vozů, meziročně o 10,9 procenta více. Dvouciferného, respektive trojciferného růstu dosáhla automobilka i na trzích v Británii, Španělsku, Francii, Irsku nebo Řecku.

Škoda Auto, která je součástí německého automobilového koncernu Volkswagen, v letošním prvním pololetí zvýšila provozní zisk meziročně o 22,8 procenta na 522 milionů eur (více než 14 miliard Kč). Důvodem nárůstu byl mimo jiné příznivý pohyb směnných kurzů a nižší náklady na materiál. Tržby automobilky vzrostly o 7,5 procenta na rekordních 6,4 miliardy eur.