Rusko je pro Koh-i-noor důležitým odběratelem. Kupní síla tamního obyvatelstva ale klesla o polovinu. Český výrobce na to reaguje zavřením pobočky v Číně. Ta ale vyrábí čistě pro asijský trh. Proč tedy v reakci na vývoj ruského trhu firma po jedenácti letech opouští ten čínský?

"Ekonomicky by bylo výhodnější produkovat nadále v Číně, ale já raději podpořím svoje podniky v České republice, abych nemusel propouštět, než že budu mít o několik desítek procent levnější výrobky z Číny," říká pro DVTV spolumajitel Koh-i-nooru Vladislav Bříza ml. 

Koh-i-noor je ale podle něj připravený se v případě nutnosti do Číny vrátit. Jak se tam českému výrobci podniká a jaký je místní trh? A co si v Číně myslí o plagiátorství?

Podívejte se na celý rozhovor. 

Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru