Francouzskému výrobci alkoholických nápojů Pernod Ricard vzrostl v loňském fiskálním roce očištěný provozní zisk o dvě procenta na 2,23 miliardy eur (60,7 miliardy korun). Firmě k růstu pomohlo snížení nákladů a zlepšení prodeje koňaku v Číně, uvádí se ve čtvrtečním prohlášení.

Zisk společnosti však zaostal za očekáváním, protože ani růst v Číně nevyrovnal slabší výkon v USA. Pernord Ricard vlastní také českou likérku Jan Becher - Karlovarská Becherovka (JBKB) a je druhým největším výrobcem lihovin na světě za britskou firmou Diageo.

Výsledky jsou bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů a byly v souladu s očekáváním firmy, analytici dotazovaní agenturou Reuters však v průměru čekali, že zisk společnosti se za rok do konce června zvýší o 2,5 procenta. Při započtení vlivu změn směnných kurzů zisk stoupl o devět procent.

Tržby se zvýšily o osm procent na 8,56 miliardy eur. Bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů však stouply jen o dvě procenta. Nejvíce k růstu přispěla whisky a šampaňské. Mezi značky firmy patří whisky Chivas Regal a Jameson Irish, koňak Martell, rum Havana Club, gin Beefeater či šampaňské Mumm and Perrier-Jouët.

HNBYZNYS NA FACEBOOKU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.

Kvůli slabšímu prodeji v USA musela firma zaúčtovat mimořádné odpisy u své značky vodky Absolut, které činily 404 milionů eur. Nyní se firma snaží značku, která je podle objemu prodeje její největší, oživit. Prodej vodky již druhým rokem za sebou klesl, protože spotřebitelé v USA se od vodky přesouvají k "hnědým" lihovinám, jako bourbon, nebo pivům z malých pivovarů, uvedla agentura Bloomberg.