Franšízový řetězec s pekárenskými výrobky Fornetti, který v Česku a na Slovensku provozuje 400 poboček, bude od příštího roku fungovat pod názvem Minit. Oznámili to zástupci firmy.

"Společnost se na těchto dvou trzích osamostatnila od maďarské značky Fornetti," řekl jednatel Fornetti Bohemia Zoltán Ambrovics. Náklady na nový design odhaduje firma na 300 až 400 tisíc eur (8,1 milionu až 10,8 milionu korun).

Prodejny budou přejmenovány nejpozději do poloviny příštího roku. První s novým názvem byla dnes otevřena v Českých Budějovicích.

"Směřování obou společností se tak rozcházelo, že kromě společného názvu už nemáme skoro nic společného," řekl Ambrovics s odkazem na rozdílnou výrobní i marketingovou cestu firmy v ČR a SR proti Maďarsku. Podle Ambrovicse se firma rozchází s maďarským majitelem značky v dobrém, budou prý spolupracovat na technologické bázi.

Naprostá většina (99 procent) zboží řetězce pochází ze závodu v Dunajské Stredě na jižním Slovensku. I přesto, že se vyrábí na jednom místě, tak firma musí svou nabídku přizpůsobovat požadavkům českého a slovenského trhu, a to z hlediska složení a chuti produktů. V Česku jsou velmi oblíbené vanilkové "fornettky", jež jsou naopak propadákem u našich sousedů. Tam se oblibě těší například vícezrnné tyčinky. Společnost chce i přejmenovat své zboží, nadále bude pracovat s názvem "minitky", ale receptura zůstane stejná.

Prodej pečiva přes franšízanty se těší stabilnímu růstu. V loňském roce činil roční obrat v Česku a na Slovensku více než 740 milionů korun. Největší část tržeb – 60 až 70 procent – tvoří prodej malých výrobků na váhu, který se u zákazníků osvědčil. Zbytek jsou pizzy a ostatní pekárenské výrobky.

Fornetti se na Slovensku začaly vyrábět v roce 1999, o rok později se rozšířily do ČR. Nyní má firma 250 slovenských poboček, 150 je jich v Česku. Firmu částečně mediálně proslavil bývalý ministr průmyslu a obchodu Martin Kuba (ODS), který provozoval pobočku v Českých Budějovicích.

Firma o sobě uvádí, že je největším rodinným řetězcem maloobchodních prodejen s pekárenskými výrobky v ČR a SR.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru