Škoda Transportation dodala do tureckého města Konya všech 12 tramvají s bateriovým pohonem za více než 800 milionů korun. Navázala na dodávku 60 klasických tramvají pro stejné město. Do Turecka tak putovalo 72 tramvají v hodnotě přes 3,4 miliardy korun. Šlo o jednu z nejvýznamnějších exportních zakázek na tramvaje, řekl generální ředitel Škody Transportation Tomáš Ignačák.

Plně nízkopodlažní tramvaj ForCity Classic umožňuje vozidlům nezávislý pohyb na trakčním vedení s dojezdem tři kilometry.

"Loni si náš zákazník v Konye objednal 12 nejmodernějších tramvají s unikátní catenary-free technologií, navázal tak na předchozí kontrakt na 60 tramvají ForCity Classic bez bateriového pohonu, který skončil koncem letošního března," uvedl Ignačák.

Vzájemný obchod mezi Tureckem a Českou republikou v poslední dekádě setrvale roste, jen od počátku milénia jeho objem vzrostl asi dvanáctkrát," uvedl velvyslanec v Turecku Pavel Kafka. Podle něj Turecko plánuje rozvoj železniční, silniční, letecké i lodní dopravy. Perspektivní je zejména export kolejových vozidel, kde země stále nenasytila současnou poptávku. "Úspěch Škody Transportation bude vhodnou platformou nejen k navýšení našich exportních výkonů do Turecka, ale i vhodnou branou k penetraci třetích trhů v tomto regionu," dodal.

Nová vozidla budou nasazena na nové lince, jejíž 1,8 kilometru dlouhá část nemá trolejové vedení. Vysoce výkonné nanolithiumtitanové baterie jsou ve speciálních střešních kontejnerech. Dobíjí se při jízdě nebo při stání pod napájenou trolejí za několik minut. Tramvaj může bez napájení ujet v nejtěžších podmínkách nejméně tři kilometry při rychlosti až 30 km/h. "Při interních testech se v ideálních případech blížily dojezdy 20 kilometrům," řekl hlavní inženýr Jaroslav Kulhánek.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Tramvaje pro Konyu jsou konstruované jako lehké metro. Mohou jezdit v soupravě dvou vozidel i v plánovaném čtyřkilometrovém tunelu. Jejich design i barevný motiv vybírali obyvatelé Konye. Na čele vozu je silueta tančícího derviše se zvlněným lemem kněžské sukně.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru