Zdraví firmy se neřídí jen ekonomickými ukazateli. Na výkonnosti podniku má velký podíl i atmosféra uvnitř společnosti. Jsou to spojité nádoby. Bez spokojených a loajálních zaměstnanců není zisku. Heslo "zákazník vždy na prvním místě" proto postupně střídá motto o šťastných zaměstnancích. Budování firemní kultury není jen otázkou velkých firem, ale záležitostí i těch nejmenších.

A jsou to právě malé společnosti, které vnímají pojem firemní kultura jako něco, co patří na půdu korporací. Ztotožňují ji se zaměstnaneckými benefity, teambuildingovými akcemi několikrát do roka a dalšími nákladnými aktivitami, na které v malém podniku prostě nejsou peníze. Firemní kultura ale odráží i každodenní pracovní atmosféru, která se do velké míry týká vzájemné komunikace, způsobu vedení a delegování úkolů. To je ve společnostech, kde všichni dělají všechno, častým kamenem úrazu. Nevrlý, vystresovaný majitel, neschopný přesně vymezit kompetence svých podřízených, může působit přímo zhoubně.

Vysoká fluktuace pracovníků a jejich nedůvěra ve vedení, malá angažovanost i motivace zaměstnanců a špatná pověst firmy v očích veřejnosti, to jsou jen některé znaky projevující se nezdravé firemní kultury. Za spolupráce s Marií Jírů a Hanou Kohoutovou z Centra andragogiky, vzdělávací a poradenské společnosti, jsme připravili desatero kroků, jak i ve firmě malých rozměrů vybudovat zdravou firemní kulturu.

"Firemní kultura v malé firmě je velmi specifická, ale nesmírně důležitá pro správné fungování celé společnosti, na kterém se již nepodílí pouze sám majitel nebo ředitel. Z pohledu velkých korporací představuje malý podnik s nejvýše 50 zaměstnanci velmi úzký okruh osob, které svým chováním mohou ovlivnit kulturu v celé firmě," říká Jírů a dodává: "Jak už to tak v životě bývá, je vždy třeba začít u sebe. Platí to i pro majitele a šéfy českých firmiček a firem."

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.