Organizátoři předváděcích prodejních akcí nadále ve velké míře porušují předpisy. Česká obchodní inspekce (ČOI) v letošním druhém čtvrtletí zjistila nedostatky u 81 procent kontrolovaných akcí a uložila za to pokuty ve výši 4,5 milionu korun. Nejčastějším prohřeškem bylo porušení oznamovací povinnosti související s konáním akce. 

HNBYZNYS NA FACEBOOKU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.

V prvním čtvrtletí inspekce udělila organizátorům předváděcích akcí za zjištěné nedostatky pokuty za rekordních 16 milionů korun.

"Na základě výsledků 2. čtvrtletí 2015 lze předpokládat, že další problémoví pořadatelé předváděcích prodejních akcí sice opouštějí trh, jejich místo však zaplňují firmy nové, které v mnoha případech porušují zákon ve stejném rozsahu," uvedla inspekce.

Od dubna do konce června ČOI zkontrolovala 94 předváděcích prodejních akcí, přičemž 76 z nich porušilo právní předpisy.

Porušení oznamovací povinnosti prodávajících a pořadatelů inspektoři zjistili u 48 případů. Dalším častým prohřeškem bylo použití klamavých obchodních praktik, inspektoři to zaznamenali ve 38 případech.

Prodávající podle nich například měli ve všeobecných obchodních podmínkách požadavky, které omezovaly práva spotřebitele při odstoupení od smlouvy nad rámec zákona.

Ve třech případech inspektoři zaznamenali agresivní obchodní praktiky, kdy prodávající vytvářel klamný dojem, že spotřebitel vyhrál či vyhraje, pokud splní určité podmínky. Ve skutečnosti ale nic nevyhrál nebo pro získání výhry musel vynaložit nemalé finanční prostředky, dodala inspekce.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru