Čínský internetový obchod Alibaba investuje 4,6 miliardy amerických dolarů do maloobchodního řetězce s elektronikou Suning. Alibaba se tak s 19,99procentním podílem stane druhým největším akcionářem Suningu.

Suning naopak nakoupí 1,1 procenta akcií Alibaby, napsal server BBC. Podle agentury Reuters Alibaba díky této investici posílí pozici vůči hlavnímu rivalovi JD.com.

"Věříme, že se silné stránky Alibaby a Suningu vzájemně doplňují. Doufáme, že objevování standardů ve spojení e-shopu a kamenného obchodu bude znamenat skutečný přínos spotřebitelům," uvedly firmy ve společném prohlášení.

Například bude možné snížit dodací lhůty zboží. Zákazníci si také budou moct před zakoupením v e-shopu elektroniku prohlédnout a vyzkoušet v kamenném obchodě. 

"Spolupráce mezi Alibabou a Suningem je milníkem na čínském maloobchodním trhu," řekl Zhang Jindong, předseda Suning Commerce Group. Dohoda podle něj signalizuje nový trend internetového věku, což je posílení tradičního průmyslu díky využití internetu.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

V rámci spolupráce Suning otevře vlajkový obchod zaměřený na elektroniku a domácí spotřebiče na serveru Tmall.com, který spadá pod Alibabu. Čínské firmy i političtí představitelé vidí v kombinaci on-line a "off-line" sektoru lukrativní obchodní model. 

Alibaba se už delší dobu snaží rozšířit svou obchodní nabídku domácí elektroniky. V posledních letech začal spolupracovat s Gome Electrical Appliances Holding a Haier Electronics Group. Společnost Suning je jeden z největších čínských řetězců s elektronikou. Provozuje zhruba 1600 kamenných obchodů.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru