Nejlevnější Big Mac se nyní prodává ve Venezuele, na Ukrajině a v Indii. Naopak nejdražší je tento hamburger fastfoodového řetěžce McDonald’s ve Švýcarsku, Norsku a Švédsku.

Vyplývá to z aktualizované verze takzvaného Big Mac indexu, který časopis The Economist publikuje již od roku 1986.

Žebříček vychází z teorie parity kupní síly, podle níž by identické výrobky měly po přepočtu měnovým kurzem v různých státech stát stejně. Autoři ovšem upozorňují, že ukazatel není přesným indikátorem pohybu měn. Cena hamburgeru závisí také na místních podmínkách, mzdách a nákladech, které bývají v chudších zemích nižší.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.