Odbyt německého výrobce luxusních automobilů Porsche v červenci meziročně stoupl o 22 procent na 21 tisíc vozů. To představuje nejlepší červencový výsledek v historii podniku. V období od ledna do července prodala automobilka zhruba 135 tisíc vozů, o 29 procent více než před rokem.

"Nejlepší červenec v historii našeho podniku představuje dobrý začátek druhé poloviny roku," uvedl člen představenstva Bernhard Maier, který má na starosti odbyt a marketing. Dodal, že firma bude pokračovat v uvádění nových produktů na trh. Zákazníci a fanoušci značky se podle něj mohou těšit na novinky, které automobilka v září představí na frankfurtském autosalonu.

Za růstem červencového prodeje stála především silná poptávka na evropském trhu. Automobilka v Evropě zvýšila odbyt téměř o polovinu na 7777 vozů. Ve Spojených státech prodej stoupl o deset procent, zatímco v Číně se zvýšil pouze o šest procent.

Porsche je stejně jako česká Škoda Auto součástí německého automobilového koncernu Volkswagen. Ten v letošním prvním pololetí vystřídal japonského konkurenta Toyota Motor na pozici největší automobilky světa z hlediska objemu prodeje.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru