Nákup reklamy na Instagramu byl dosud výrazně limitován, probíhal pouze přímým kontaktem s obchodním oddělením. Instagram Ads umožní firmám využít to nejlepší, co nabízí reklamní rozhraní (API) Facebooku, který mobilní platformu vlastní od roku 2012.

Inzerenti budou moci v blízké budoucnosti zadávat reklamu na základě sociodemografických údajů nebo informací o zájmech uživatelů.

"Instagram Ads API nám pomůže vytvářet reklamu, která je pro uživatele relevantnější, slouží širokému spektru obchodních cílů a zjednoduší celý proces nákupu inzertního prostoru," uvedla Elizabeth Bourgeois, tisková mluvčí Instagramu.

Mezi první partnery služby Instagram Ads patří firmy HootSuite, Kenshoo, Brand Networks, Salesforce Marketing Cloud, Unified, SocialCode, 4C, Nanigans, a Ampush.

Experti: Instagram čeká prudký růst příjmů z reklamy

Instagram se zpočátku profiloval jako nástroj pro budování značek, to se však má brzy změnit. Facebook chce z aplikace vytvořit ziskovou platformu, rozšiřuje proto nabídku reklamních služeb a formátů.

Společnost v červnu oznámila, že v průběhu tohoto roku uvede klikatelné reklamní formáty s tkz. call-to action tlačítky (Shop now, Install now, Sign up), které vyzývají k nákupu produktů, registrací na stránkách firem nebo ke stažení aplikace. V březnu byl představen formát "carousel ads", série fotografií, kterou je možné zveřejnit v jednom příspěvku a může tak vytvářet příběh.

Vyhlídky Instagramu jsou podle analytiků nadmíru pozitivní. Výzkumná firma eMarketer minulý týden zveřejnila studii, podle níž by měly letošní globální příjmy fotografické platformy činit 595 milionů dolarů a v roce 2017 by se měly vyšplhat na hodnotu 2,81 miliardy dolarů (10% předpokládaných příjmů Facebooku z inzerce).

emarketer

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Většinu tržeb Instagramu bude generovat severo-americký trh. Tento trend se nezmění ani v následujících letech, uvádí eMarketer. 

emarketer2