Největšímu světovému výrobci luxusních aut BWM klesl ve druhém čtvrtletí čistý zisk o jedno procento na 1,749 miliardy eur (47,3 miliardy korun). Automobilka měla vyšší náklady na uvedení nových modelů na trh. V hospodaření se podle jejího úterního oznámení odrazila i skladba prodeje aut. V ní vzrostl počet kompaktních vozů, u nichž obvykle bývají nižší ziskové marže.

Provozní zisk za tři měsíce do konce června klesl kvůli zpomalujícímu prodeji v Číně o tři procenta na 2,52 miliardy eur. Tržby ale o více než pětinu vzrostly a dostaly se na 23,9 miliardy eur. Kromě rekordního prodeje vozidel k nárůstu přispěl také pohyb směnných kurzů.

Automobilka zopakovala, že za celý letošní rok čeká rekordní prodej a zisk před zdaněním. Upozornila ale, že tempo tvorby zisku zpomaluje. Velikost nárůstu budou podle ní v daném období pravděpodobně brzdit tvrdý konkurenční boj na automobilových trzích, rostoucí personální náklady nebo "nadcházející úkoly související s normalizací čínského trhu".

Toyota letos bojuje s klesajícími prodeji. Díky škrtům jí přesto narostl čistý zisk o desetinu - čtěte ZDE

V květnu automobilce poprvé po deseti letech klesl v Číně prodej vozů BMW a Mini. Propad činil 4,2 procenta, následován poklesem o 0,1 procenta v červnu.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru