Americká společnost Procter & Gamble (P&G), která je největším výrobcem spotřebního zboží na světě, ve čtvrtek vykázala v pořadí šestý pokles čtvrtletních tržeb.

Na hospodaření podniku doléhá silnější kurz amerického dolaru, který snižuje hodnotu tržeb v zahraničí při převodu na domácí měnu. Firma působí v řadě zemí světa, mimo jiné i v České republice. Slabší tržby ale hlásí i konkurenční společnost Colgate-Palmolive.

Celkové tržby za čtvrté finanční čtvrtletí, které skončilo v červnu, firmě Procter & Gamble klesly o více než devět procent na 17,79 miliardy USD (441 miliard Kč). Bez zohlednění mimořádných nákladů firma v daném období vydělala jeden dolar na akcii. Analytici v anketě agentury Reuters v průměru počítali s 95 centy.

P&G je největším světovým výrobcem spotřebního zboží pro domácnosti. Firma je známá především pracími prášky Ariel a Tide, plenkami Pampers, holicími potřebami Gillette nebo produkty zubní hygieny Crest.

Americký dolar za poslední rok zpevnil zhruba o 20 procent. P&G vytváří zhruba dvě třetiny celkových tržeb v zahraničí. Společnost zvyšovala ceny, aby dopady silnějšího dolaru zmírnila, spotřebitelé ale ve výsledku začali dávat přednost levnějším místním alternativám.

Tržby klesají i konkurenční skupině Colgate-Palmolive. Firma ve druhém čtvrtletí zaznamenala pokles čtvrtletního odbytu již počtvrté v řadě. Jako hlavní důvod zmínila právě silný dolar.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru