Stále více Čechů surfuje po internetu a nakupuje on-line přes mobily a tablety, nárůst trendu už ale není tak silný jako v posledních letech. Přístupy z mobilních zařízení tvoří v ČR letos 15 procent celkové návštěvnosti internetu, loni to bylo 13 procent a předloni šest procent. Česko v tomto ohledu začíná zaostávat za Slovenskem, kde se mobilní zařízení podílí na on-line návštěvnosti z 25 procent. V roce 2014 to bylo 15 procent. Vyplývá to ze statistik společnosti Webnode.

HNBYZNYS NA FACEBOOKU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.

Češi si nejčastěji na mobilních zařízeních prohlíží v e-shopech mobily, parfémy, knihy a tablety. "Mezi zbožím, které lidé na mobilech pouze prohlíží a které reálně nakoupí, jsou rozdíly. I zde se však oproti loňsku chování Čechů změnilo - letos se na mobilech častěji nakupuje drobná běžná elektronika, knihy nebo krmivo - zkrátka věci pro běžnou denní spotřebu," uvedl ředitel srovnávače cen Heureka.cz Tomáš Braverman. Lidé také přes tablety a mobily kupují častěji erotické pomůcky.

Podle nedávného průzkumu Heureky 52 procent Čechů aktivních na internetu během nákupů v kamenných obchodech vyhledává na svých telefonech informace o cenách zboží, srovnává jednotlivé nabídky a zjišťuje, zda nenajde on-line zboží výhodněji.

Například v internetovém obchodu Mall.cz dosahují letos objednávky přes mobilní zařízení 10 procent tržeb a 17procentní podíl na návštěvnosti. "Mezi tím, co zákazníci objednávají přes počítače, tablety a mobily, už v podstatě nejsou zásadní rozdíly. I přes mobil se běžně objednávají např. LED televize nebo pračky, ale i značková móda," uvedla mluvčí e-shopu Michala Gregorová.