Sedmadvacetiletý hráč basketbalu Laurence Donelson si založil profil na webové stránce Sportjobz.com. Na této sociální síti si ho našel tým italské ligy Diamond Foggia a Donelson podepsal roční kontrakt na 45 tisíc amerických dolarů. To je jeden z mála šťastných konců, ke kterému přispěl izraelský start-up, který v současnosti sdružuje více než tři tisíce atletů z celého světa a dvě stě týmů povětšinou z Evropy, píše agentura Bloomberg.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

SportJobz založili v roce 2011 bývalý sportovní agent Roe Stimler s vývojářem Liorem Broshim. Jejich ambicí je vytvořit ze stránky obdobu LinkedInu, ale zaměřenou výhradně na sportovce. Cílí především na mladou generaci talentů, které zrovna vyšly z univerzit. Prozatím funguje ve 120 zemích, zaregistrováni jsou zde i hráči basketbalu z České republiky.

Start-up usnadní práci hledačům talentů, kteří si v komplexní databázi mohou vybírat hráče podle národnosti, věku, výšky, hmotnosti, ale také například dle velikosti bot.

Sociální síť prozatím funguje zdarma a zve basketbalisty, aby si zakládali profily s fotkami, videozáznamy, ale především s herními statistikami. Za příplatek si budou moct hráči zaplatit některé speciální nástroje, které jim umožní vytvořit si větší reklamu pro týmy.

Izraelský Tel Aviv je po slunném Silicon Valley čím dál více vyhledávaným domovem start-upů. Je to zapříčiněno zejména vysokými investicemi do výzkumu a vývoje, které jsou podporované především státem, ale i soukromými firmami. V současnosti zde sídlí zhruba pět tisíc start-upů.