Dan Ťok (56)

- Vystudoval Strojní fakultu Vysokého učení technického v Brně.
- Začínal jako projektant parních kotlů v První brněnské strojírně.
- Prošel řadou vysokých manažerských postů, například ve společnostech ABB Brno, Alstom a Jihomoravská plynárenská.
- V letech 2008 až 2014 byl generálním ředitelem stavební firmy Skanska ČR.
- Zastával rovněž funkci prezidenta Americko-české obchodní komory.
- Ministrem dopravy je od minulého roku, nominovalo ho hnutí ANO 2011.
- Je rozvedený a má dvě dospělé dcery.

Ministr dopravy Dan Ťok čelí narůstající kritice ze strany ČSSD, která se netají, že by na místě tohoto Babišova člověka ráda viděla svého dopravního experta, poslance Jana Birkeho.

Hlavním bitevním polem jsou kroky spojené s dalším fungováním mýtného systému. Premiér Bohuslav Sobotka dokonce podmínil Ťokovo setrvání ve funkci tím, že beze zbytku splní vládní usnesení, podle něhož má do konce července předložit obrysy nového zadávacího řízení. Takového, které by umožnilo mýto v budoucnu vybírat nejen jako dnes prostřednictvím mikrovlnné technologie, ale také pomocí satelitu.

Nápor ČSSD ale nezastaví ani tak vypracování požadovaných nových plánů, jako hrozba, že by šéf ANO 2011 Babiš mohl po Lidovém domě recipročně žádat resort zdravotnictví. A že celá koalice má na starosti důležitější věci.

Křeslo ministra dopravy je docela horké místo - jak teď hodnotíte svoji pozici?

Poměrně dobře. Je už potřeba, aby resort měl kus stability, nezaslouží si, aby měl ministra v průměru na sedm osm měsíců. A nevidím důvod, proč by se měla chystat nějaká další změna. Stavíme tak, jak se za posledních pět let nestavělo. Letos už jsme zahájili skoro 50 kilometrů nových dálnic a rychlostních komunikací...

Nicméně v ČSSD s vámi spokojeni nejsou a v kuloárech se mluví o personální rošádě, která by znamenala váš konec... Zrovna se vracíte od premiéra Sobotky. Mluvili jste snad o tom?

S panem premiérem jsme se bavili o urychlení výstavby silnice R6 na Karlovy Vary. O mém působení ve vládě jsem s ním mluvil loni v prosinci při nástupu do funkce a od té doby ne. A k tomu, co říkáte: mám pocit, že český národ miluje rošády, konspirační teorie a nevydrží bez toho, že se každý týden neobjeví nějaká nová kauza.

Jenomže kritika vaší práce ze strany ČSSD, například od poslance Jana Birkeho, je reálná a stupňuje se.

Asi se leckde o mně něco povídá, ale jedinou věcí, které se kritika týká, je mýto. Stabilizovali jsme situaci v resortu a myslím, že děláme to, co je třeba. Možná se ale sociální demokracii nelíbí, že ANO 2011 ukázalo, že ministerstvo dopravy řídit umí.

Zatím jste si přečetli 30 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru