Řetězci restaurací s rychlým občerstvením McDonald’s klesl ve druhém čtvrtletí čistý zisk o 13 procent na 1,2 miliardy dolarů (29,6 miliardy korun). Důvodem byl pokles prodeje, jelikož do restaurací firmy chodí na jídlo stále méně zákazníků.

HNBYZNYS NA FACEBOOKU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.

Celkové příjmy se snížily o deset procent na 6,5 miliardy dolarů. Tržby v provozovnách otevřených nejméně rok klesly o 0,7 procenta. V samotných USA se srovnatelné tržby snížily o dvě procenta. V regionu, který zahrnuje Asii, Blízký východ a Afriku, klesly o 4,5 procenta. V Evropě však díky Německu a Británii stouply o 1,2 procenta.

McDonald’s prospíval dokonce i v době recese, kdy se mu podařilo lákat na svou levnou nabídku za dolar. V posledních letech však bojuje s poklesem kvůli měnícím se chuťovým prioritám zákazníků a silné konkurenci. Firma připustila, že si část problémů vytvořila sama kvůli komplikované nabídce a zpožděné reakci na změny preferencí zákazníků. Firma se nyní snaží zlepšit své tržby některými změnami, jako nabídkou snídaní po celý den, uzpůsobením nabídky regionálním chutím a speciální nabídkou na vytvoření hamburgeru podle přání.

Firma doufá, že nové nabídky se jí začnou vyplácet již ve třetím čtvrtletí a srovnatelné tržby poprvé po čtyřech čtvrtletích poklesu vzrostou. Pomoci má také očekávané oživení v Číně, napsala agentura Reuters. Akcie společnosti na výsledky po otevření burzy prakticky nereagovaly.