Největší americká automobilka General Motors ve druhém čtvrtletí zvýšila čistý zisk na 1,1 miliardy dolarů (27 miliard korun) z 200 milionů dolarů před rokem, kdy výsledky ovlivnily rozsáhlé náklady na svolávání vozů k opravám. Celkové tržby společnosti nicméně klesly na 38,2 miliardy dolarů z 39,6 miliardy před rokem. Akcie GM ale i tak na zprávu reagovaly růstem o sedm procent.

HNBYZNYS NA TWITTERU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Provozní zisk z aktivit firmy v Severní Americe se zdvojnásobil na 2,8 miliardy dolarů. Provozní ztráta evropských aktivit se naopak navzdory krizi na ruském automobilovém trhu snížila na 45 milionů dolarů ze zhruba 305 milionů dolarů před rokem.

Automobilka ve čtvrtek ale varovala, že ztráty evropských značek Opel a Vauxhall zůstávají vysoké a že dosažení plánovaného návratu k zisku v příštím roce bude obtížné. "Rozhodně to nebude procházka růžovým sadem," napsal v dopisu zaměstnancům šéf Opelu Karl-Thomas Neumann. Upozornil, že na poptávku má kromě ekonomické krize v Rusku negativní dopad i nejistota ohledně budoucnosti eurozóny.

Ruský automobilový trh těžce zasáhl pokles ruské ekonomiky, za kterým stojí nízké ceny ropy a západní sankce uvalené na Rusko kvůli jeho postupu v ukrajinské krizi. General Motors se proto v březnu rozhodl stáhnout značku Opel z ruského trhu a ukončit výrobu ve své petrohradské továrně.

Opel původně plánoval, že v Rusku letos prodá více než 80 tisíc vozů. V prvním pololetí se však prodej na ruském trhu propadl téměř o tři čtvrtiny na zhruba devět tisíc vozů.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru