Čistý zisk jihokorejské automobilky Hyundai Motor ve druhém čtvrtletí klesl o 24 procent na 1,7 bilionu wonů (36 miliard korun). Výsledky zasáhl nečekaně slabý prodej na zahraničních trzích, včetně Spojených států a Číny. Firmě, která působí i v České republice, se tak snížil zisk již šesté čtvrtletí za sebou.

Hyundai se nyní potýká s různými nepříznivými faktory, mezi které patří silný kurz domácí měny a zostřující se konkurence na čínském trhu, uvedla agentura Reuters.

Automobilka ve snaze ukončit sérii čtvrtletních ztrát snižuje provozní náklady a výrobu v domácích závodech. Zároveň zvyšuje výdaje na podporu prodeje na zahraničních trzích, například prostřednictvím slev.

Hyundai je největší automobilkou v Jižní Koreji a spolu se sesterskou společností Kia tvoří pátého největšího výrobce aut na světě. Společnost Hyundai v listopadu 2008 oficiálně zahájila sériovou výrobu osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Kia spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu osobních vozů u slovenské Žiliny.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru