Americká internetová společnost Yahoo! se ve druhém čtvrtletí propadla do ztráty a její tržby stagnovaly. Její výsledky podkopaly vyšší marketingové výdaje, jimiž se firma snaží přilákat uživatele a posílit svou schopnost konkurovat dominantním internetovým společnostem Google a Facebook.

Čistá ztráta Yahoo! činila 21,6 milionu dolarů (535 milionů korun) po zisku 270 milionů dolarů o rok dříve. Zisk na akcii bez zahrnutí jednorázových položek dosáhl 16 centů, což bylo dva centy pod průměrným odhadem analytiků dotázaných agenturou Reuters. Akcie firmy po zprávě oslabily o dvě procenta a od počátku roku ztrácejí už 21 procent.

Celkové tržby Yahoo! zůstaly beze změny na 1,04 miliardy dolarů (téměř 26 miliard korun). Náklady na získávání nových uživatelů a zvýšeného provozu vzrostly proti loňsku téměř pětinásobně na 200 milionů dolarů. Yahoo! nyní vyvíjí obsahovou náplň své mobilní platformy, s jejíž pomocí chce rozšířit záběr a přitáhnout další uživatele.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru