Hrubé výdaje na reklamu v pololetí vzrostly o 2,8 procenta na 32,6 miliardy korun. Vyplývá to z údajů společnosti Nielsen Admosphere. Největší nárůst opět zaznamenala televizní reklama. Další pokles postihl inzerci v tištěných médiích.

Výdaje na reklamu v televizi v pololetí stouply o 9,7 procenta na 16,7 miliardy korun. Vysoký nárůst vykázaly i v samotném červnu, kdy vzrostly o 12,5 procenta na 2,99 miliardy korun. Výdaje na reklamu v rádiích vzrostly o 1,7 procenta na 3,01 miliardy korun. O 1,4 procenta stoupla venkovní reklama, na kterou v pololetí šlo 2,04 miliardy Kč. Procentní růst na více než 80 milionů vykázala kinoreklama.

Další propad výzkum zjistil u tištěné inzerce. V pololetí v ceníkovém srovnání přišla o 3,9 procenta na 8,1 miliardy korun. Ještě vyšší procentní propad zaznamenala internetová reklama, kterou výzkum registruje v rozsahu projektu AdMonitoring, tedy takzvané displayové reklamy. Ta v pololetí klesla v ceníkových cenách o 11,6 procenta na 2,68 miliardy Kč.

Mediatyp 1. pololetí 2014 1. pololetí 2015 Změna
Celkem 31,745.939.000 Kč 32,631.520.000 Kč 2,80 %
TV 15,227.319.000 Kč 16,711.968.000 Kč 9,70 %
Tisk 8,425.824.000 Kč 8,099.314.000 Kč -3,90 %
Rádio 2,962.994.000 Kč 3,013.417.000 Kč 1,70 %
Internet* 3,035.508.000 Kč 2,683.186.000 Kč -11,60 %
Outdoor 2,014.438.000 Kč 2,042.864.000 Kč 1,40 %
Cinema 79,856.000 Kč 80,771.000 Kč 1,10 %

Zdroj: Nielsen Admosphere, SPIR-Nielsen Admosphere, ATO-Nielsen Admosphere

* Pozn: Internet zahrnuje reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru