Když se řekne rebranding, většina lidí si představí nové logo nebo nový název firmy, popřípadě obojí. V zásadě nejsou daleko od pravdy, ovšem skutečný rebranding obnáší ještě něco víc. Aby měl smysl pro vaši značku a byznys, je potřeba si několik věcí ujasnit.

Například otázku: Co je to rebranding? Jde o proces, jehož výsledkem je nová identita organizace nebo značky. Součástí rebrandingu jsou změny v logu a vizuální identitě vůbec, často také v názvu a samozřejmě v reklamní komunikaci. Než ale zadáte agentuře zakázku na grafický návrh a začnete plánovat marketingovou kampaň, musíte si důkladně rozmyslet další směřování firmy a hodnoty, které chcete svým zákazníkům přinášet. 

Víc než návrh vizitek

Pro názornost uvedu příklad, co rebranding není a jak to nedělat. Jedna malá rodinná firma provozovala úspěšný velkoobchod se spotřebním zbožím. V okamžiku, kdy firma rozšířila nabídku a nemohla se nadále jmenovat podle značky původního produktu, došel majitel k závěru, že je třeba provést rebranding. 

Buďte v obraze

Staňte se naším fanouškem na Facebooku a neunikne Vám žádná novinka na portále ProByznys.info

Stávající logo vytvořené na koleně majitel "vylepšil" za pomoci lokální agentury, která mu dodala i "brand manuál". Ten však, kromě loga a názvu, obsahoval pouze popis návrhu vizitek a barevnou paletu. Vizuální identita, poslání i vše ostatní chybělo. Asi nepřekvapí, že asistentky se nadále ohlašovaly do telefonu starým jménem firmy. Majitel sice odhadl správný okamžik pro změnu identity, realizaci však žalostně nezvládl. Než dojde na změny identity, je tedy potřeba zvážit, zda spíš než rebranding není třeba provést změnu v positioningu.

Jak na to, aby měl rebranding smysl

Podle brandingového konzultanta Tomáše Hrivnáka je správným okamžikem pro rebranding právě repositioning, změna cílové skupiny nebo změna stávajícího byznys modelu. Dobrým vodítkem je také počet zaměstnanců. "Když se přiblíží stovce, má smysl začít uvažovat o změně identity," říká Hrivnák. 

Nejprve si tedy ujasněte, proč chcete rebranding provádět. Pokud vám klesají prodeje, změna loga opravdu nepomůže. V úvahách ohledně positioningu a dalších nezbytných kroků vám může pomoct dobrý konzultant. Nepodceňujte jeho výběr, zjistěte si reference od jeho klientů podnikajících v podobném odvětví. 

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 50 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.