Ohlášený nápad ministra dopravy Ťoka vypsat zadávací řízení na provozovatele stávajícího mýtného systému pro nákladní auta na dalších 5 let na místo nového (a lepšího) systému může být na první pohled překvapivé.

Formálně otevřený tendr

Vypíše-li totiž MD tendr na provozování současného systému, pak je zcela jasné, že jeho takřka jistým vítězem (a možná i jediným uchazečem) bude firma Kapsch, protože jiní uchazeči nebudou investovat prostředky do studia současného systému. Otázkou také je, jak detailní technickou specifikaci bude obsahovat zadávací dokumentace – čtěte: kolik informací vůbec Kapsch dovolí zveřejnit, protože jak se zdá, stát tahá za kratší konec pomyslného informačního provazu. Problém tedy bude nejen v tom, že Kapsch je zvýhodněn fakticky, ale i formálně, protože ostatní uchazeči možná nebudou mít dost informací. Pak by byl tendr zjevně diskriminační.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se